...Seitsemän askeleen ohjelma sinulle, jolle monet asiat aiheuttavat huolta. Aivan mahtava kirja! Kertakaikkiaan.

Olen lukenut sitä nyt muutamana päivänä ja ollut siitä asti loistavalla tuulella Hymy Mikä siinä kirjassa sitten oikein viehättää juuri minua? Että miten voikin olla osuva kuvaus itsestä, melkein koko opus! "Pyöriikö päässäsi kauhufilmi, jossa parisuhteesi suuntaa suoraan karille? Kasvatteletko yön pimeydessä pienestä murheesta mehevän katastrofikuvaelman? Olet ilmeisesti täysverinen huolien hautoja." Kyllä, kyllä, kyllä! Se olen minä. Juuri minä!

Tuntuu aivan naurettavan helpottuneelta, että maailmassa on joku (aika monikin) muukin joka ajattelee juuri noin. Pelkää, jossittelee, hautoo, vatvoo, kuvittelee, ajattelee, murehtii, luulee, epäröi..... Minä en olekaan yksin!

Kirjassa on useita testejä, joilla voi mitata oman huoliprofiilinsa. Eräässä näistä eli epävarmuuden sietokyvyn mittarissa sain tulokseksi 112 pistettä. Ja lainaus kirjasta: " Yli 70 pistettä kertoo, että henkilöllä on suuria vaikeuksia sietää epävarmuutta." Hah! Ja kaikkien testien yhteistuloksena; olen vaikea krooninen murehtija. Tuo nyt oli kyllä selvillä jo ennen testejäkin...

Nyt vain rivakkaa lukua kohti loppua ja oppeja miten noita huolia hallitaan. Näppärää! Silmänisku

(vaan toteutus saattaakin olla hieman haasteellisempaa...)